עבור מספר הולך וגדל של ארגונים פרמטר קריטי באיכות השירות שהוא מספק ללקוחותיו נמדד בזמינות הפורטל שלו באינטרנט. זה נכון לבנקים, זה נכון לאתרי מדיה, זה נכון לאתרי מכירות מקוונים, זה נכון לארגוני בריאות גדולים, ועוד. האטה של חלקיקי שניות יכולה לגרום למשתמש לנטוש את האתר, לתסכול רב, וויתור על ביצוע עסקה, ואף מעבר למתחרה. זו הסיבה שחברות וארגונים משקיעים כיום משאבים ומחשבה כיצד להפוך את חוויית הגלישה באתר שלהם ל"חלקה" ויעילה ככול הניתן. בשורות הבאות נספר את האופן בו עושה זאת יצרנית הדפדפן Opera, שבחרה בפתרון Pingdom מבית SolarWinds, כדי לנטר את חוויית המשתמש בפורטל שלה.

350 מיליון משתמשים

אופרה (Opera) הוא דפדפן מבית היוצר של חברת Opera Software הנורווגית. החברה פיתחה את הדפדפן באמצע שנות ה-90, וכיום החברה מהווה פורטל הגישה לעולם האינטרנט עבור למעלה מ-350 מיליון משתמשים, ויותר מ-120 מפעילות טלקום שעושות שימוש בפתרונות החברה. על פי נתוני סימילארווב עולה כי לפורטל החברה Opera.com יש כ-55 מיליון כניסות מדי חודש, כשבמרץ השנה עם תחילת הסגר העולמי עקב מחלת הקורונה, הגיע הטראפיק לשיא של למעלה מ-120 מיליון כניסות.

אופרה פיתחה במהלך השנים מערך פנימי לניטור ומדידה של ביצועי הפורטל שלה, והיא מפעילה אותו במספר דאטה סנטרים ברחבי העולם. אלא, שהחברה החליטה לעשות שימוש בפתרון Pingdom מבית SolarWinds, המיוצגת בישראל על ידי פרולוג'יק (Prologic), כדי לנטר את ביצועי הפורטל מחוץ לאתרים שמפעילה החברה, וכך לקבל תמונה מציאותית-ריאליסטית של חוויית הגולשים במקומות שונים בעולם.

"אנחנו רצינו למדוד ולשפר את הזמינות שלנו מכול פינה בעולם", ציין מיכאל לינק, סגן נשיא לפיתוח מוצרים ושירותים בחברת Opera.

לינק הכיר את הפתרון של Pingdom במקום העבודה הקודם שלו. ההקמה של הפתרון הייתה מהירה, וזאת בלשון המעטה. "הקלדתי את פרטי כרטיס האשראי והפעלתי את השירות", מתאר לינק, "לאורך הזמן הפכנו את הבדיקות של Pingdom לחלק מתהליכי העבודה הרגילים שלנו".

ביצוע אופטימיזציה של הביצועים בפורטל opera.com

לינק מוסיף כי "המידע שאנו מקבלים מ-Pingdom מסייע לנו לאתר אם ישנן בעיות עם אחד השירותים שלנו, וזאת במיקומים שונים מסביב לעולם. אם אנחנו מאתרים בעיית שרתים או בעיה של התחברות לשרתים, אז אנחנו יכולים לבצע את השיפורים הנדרשים". לאופרה ישנו צוות של מהנדסים זמין לקריאה, כך שהחברה יכולה להגיב במהירות לתקלות שמערכת Pingdom מזהה.

כיום, חברת אופרה משתמשת ב-Real User Monitoring, פתרון מתוך סוויטת Pingdom, המבצע אופטימיזציה של ביצועי אתר ההורדות הראשי בפורטל opera.com. "פתרוןReal  User Monitoring מכיל פיצ'רים המסייעים לנו לבצע אופטימיזציה של ביצועי הפורטל וההורדות ממנו. כך לדוגמא, המערכת מספקת לנו מדד של real time page loading time בכול מדינה, שהיה מועיל במיוחד".

לינק סיכם כי "השירות הוא חזק במיוחד, אך באותה עת גם פשוט לשימוש, ומציע יחס גבוה של Value for Money".

Pingdom מבית SolarWinds

Pingdom הינה פלטפורמה מלאה לניטור הפורטל. הפלטפורמה מאפשרת לארגונים לאתר נקודות כשל בפורטל שלהם הגורמות להאטה או אי-זמינות שלו, שיכולות לגרום לחוויית משתמש ירודה ופגיעה בפעילות העסקית של הארגון. הפלטפורמה מספקת נתונים חיוניים לניהול חוויית המשתמש הדיגיטלית של הארגון – דוגמת: כיצד חווה משתמש את הגלישה בפורטל בחלקים שונים של העולם, במכשירים שונים, במערכות הפעלה שונות, בדפדפנים שונים.

ליאור לוי, מנכ"ל ומייסד פרולוג'יק (צילום: נדב כהן יונתן)

הפתרון של Pingdom מאפשר בחינה מציאותית של רמת חוויית המשתמש באפליקציות, מסייע לאתר תקלות או כשלים עוד בשלבי הפיתוח ולפני שלבי הפרודקשן, מאתר צווארי בקבוק, ועוזר בתעדוף של הפעולות הנדרשות כדי למקסם את הביצועים בפורטל, באתר או באפליקציה.

ליאור לוי, מייסד ומנכ"ל פרולוג'יק (Prologic), נציגת SolarWinds בישראל, ציין כי "התפשטות מגיפת הקורונה האיצה את המעבר לאורח חיים דיגיטלי – והזמינות של פורטל הפכה לקריטית על מנת לשמר את הפעילות העסקית של הארגון. חוויית משתמש דיגיטלית טובה היא דרישה חד משמעית מצידם של לקוחות, שותפים ועובדים בארגון, כשכול אי-זמינות או האטה פוגעת בשורה התחתונה של העסק או הארגון. פלטפורמת Pingdom מאפשרת למנהלי הדיגיטל וה-IT בארגון לנהל את ביצועי הפורטל באמצעות מדדים חד משמעיים, ללא תלות במיקומו של המשתמש או בפלטפורמה בה הוא עושה שימוש. זהו כלי חיוני לימים אלה, הוא פשוט לשימוש, ובעלויות שהן יותר מאשר סבירות".

לפרטים נוספים: https://www.pingdom.com