תחום ה-Patch Management צפוי לגדול מקצב מכירות שנתי של 535 מיליון דולרים בשנת 2019 ל-3.245 מיליארד דולרים בשנת 2030. צפי הגידול השנתי בעשור הקרוב של פתרונות ה-Patch Management יגיע לכדי 17.8% מדי שנה בעשור הקרוב. כך עולה ממחקר שוק עולמי אותו ביצעה חברת הייעוץ P&S Intelligence.

עוד עולה מהמחקר כי עיקר הגידול מקורו יהיה בהצטיידות בפתרונות Patch Management בארגונים בסקטור הפיננסים – בדגש על בנקים וחברות ביטוח, זאת בשל האיומים החיצוניים המתגברים על ארגוני פיננסים, הגברת הרגולציה על סקטור זה, והמחויבות שלהם למנוע נקודות תורפה שיוכלו לשמש תוקפים לבצע פריצה לתוך הארגון. טרנד נוסף שעולה מתוך המחקר נוגע במעבר לפתרונות Patch Management מוטי אוטומציה, המיועדים להחליף תהליכי עבודה ידניים.

ליאור לוי, מנכ"ל ומייסד פרולוג'יק (Prologic), נציגה בלעדית של Ivanti, יצרנית של פלטפורמת Patch Management מתקדמת, ציין כי "מדובר על אחד התחומים הגורמים לכאבי הראש של מנהלי המחשוב ואבטחת המידע בארגונים. מחקרים מראים כי 40% מכלל הפריצות לארגונים מקורן בניצול חולשות קיימות ומוכרות, שארגונים טרם חסמו אותן. זאת למרות ההתרעות המרובות שמתקבלות מספקיות הטכנולוגיה או רשויות הגנת הסייבר הממלכתיות, והקריאה לבצע הטלאת תוכנה בצורה סדירה".

לוי מוסיף כי "תהליכי ההטלאה המסורתיים בארגונים הינם סיזיפיים, ולעיתים מנוהלים ידנית, מצריכים סינכרון ותיאום כלל ארגוני. אנו רואים את המגמות שמעלה המחקר גם בשטח – הן בעולם והן בישראל. ארגונים בוחרים להצטייד בפתרונות Patch Management מתקדמים מוטי דיגיטל ואוטומציה, דוגמת אלו של Ivanti, שמאפשרים למקצועני הסייבר לנהל את הפעילות הזו ביעילות, להקטין סיכונים לארגון, ולהגביר את ההגנה על מערכות המידע".

"גופי המחקר מדברים על כך שלפחות 40% מכלל הפריצות לארגונים מקורן בניהול לקוי של תחום עדכוני התוכנה – Patch Management".

לוי תיאר את המציאות של ניהול תחום עדכוני התוכנה בארגונים רבים בישראל – "ארגונים רבים מתקשים לנהל את התחום הזה. למרות שהספקיות מפיצות בצורה תדירה עדכוני תוכנה, הרי שכאשר זה מגיע ליישום והטמעה בארגונים, ובפרט בארגונים גדולים, אז שם מתגלים קשיים. בארגון גדול מדובר על עשרות רבות, לעיתים אף מאות של ספקיות ומערכות מחשוב, באלפי נקודות קצה, אם לא למעלה מכך – גם מחשבים אישיים וניידים, גם שרתים, גם פורטים ומוצרים נוספים. זה בפירוש אחד מכאבי הראש גדולים של אנשי הסייבר ומנהלי המחשוב הארגוניים".

"למעשה Ivanti מציעה פתרון שסוגר בצורה הטובה ביותר את מכלול האפשרויות לביצוע תהליכי Patch Management", אומר לוי, "ויש כאן סגירת מעגל מקצה לקצה. פתרון אחד לסביבה הטרוגנית, מרובת פלטפורמות, שכול אחת מהן צריכה ודורשת את הטיפול ותשומת הלב כאשר אנו מבצעים תהליך מסודר של עדכוני תוכנה".

לפרטים נוספים: [email protected]